11 okt Guido Kroos – Milani Ruimte inrichters
Guido Kroos – Milani Ruimte inrichters
Unieke Interior hub levert het bewijs
Welk bewijs dan?, vraag ik als we elkaar op donderdagochtend in Diemen treffen. “Samenwerken, kennis delen en elkaar versterken. Dat dus”, steekt Guido van wal. Leg eens uit, vraag ik door.
Tekst Marc van Zoelen
“STUART is een initiatief van vier ondernemers. We komen allemaal uit de interieurbranche en hebben op verschillende vakgebieden onze specialisaties opgebouwd. Dat versterkt elkaar dus enorm. We richten ons op de professionele opdrachtgever en (interieur)architect”. Aha, dus BtoB gedreven, vul ik aan. “Nee dat niet alleen”, brengt Kroos daar tegenin. “Ook consumenten (Retail) zijn welkom maar dan uitsluitend samen met (of na doorverwijzing van) een interieurontwerper, architect of projectinrichter”. Helder en straks meer over de HUB.
Guido heeft inmiddels een solide staat van dienst in onze branche. Naast het interieur vak in zijn bedrijf Milani Ruimte Inrichters houdt Guido zich ook bezig als aanbestedingsconsultant voor zowel de uitvragende – als de aanbiedende partijen. “Dat zijn meestal tijdrovende en optimale focus-on projecten dus heb ik er voor gezorgd dat hier de Interior Hub alles op rolletjes blijft lopen als ik er niet ben. Yvette is mijn backbone op kantoor, dus dat zit wel goed. We gaan er prat op snel en accuraat te reageren op de (aan)vragen van onze dealers en architecten”.
Als ik dat allemaal bij elkaar optel gaat er een hoop tijd in werken zitten. Hoe zit het met de vrije tijd bij de Kroosjes? “Ja, je zou denken dat ik alleen maar aan werk ben. Dat is niet zo. Er gaat veel van mijn vrije tijd in “Italiaanse toestanden” zitten”. Verklaar je nader, vraag ik. “Ik ben dol op Italië en in het bijzonder Italiaanse auto’s. Noem het maar een hele prettige verslaving. Niets is mij liever dan met mijn dochter en/of vriendin in een van mijn Italiaanse klassiekers te stappen en richting Italië te rijden. Om de Italiaanse bijkomende culinaire geneugten geen eigen leven te laten leiden en ik een paar keer week aan het sporten in de vorm van tennis en fitness. Dat laatste is niet leuk maar wel nodig, haha”.
Oké, terug naar de HUB. Op een oppervlak van ca. 400m² en 150m² dakterras is een inspirerende interieuromgeving gecreëerd voor interieurontwerpers, architecten, stylisten, retailers, projectinrichters en professionele opdrachtgevers. Dakterras?, vraag ik. “Ja hoor, loop maar even mee. Hier boven hebben we naast een vergaderkamer ook een heel fijn dakterras”. Wauw. Ik ben onder de indruk. Hier kun je op hoog niveau zaken doen. “Gaaf hè? We zijn er alle vier ook supertrots op dat we dit zijn begonnen en dat het ook zijn vruchten naar ons allemaal afwerpt”. Dat snap ik.
Guido vervolgt, “Naast een working showroom is STUART een superplek waar liefhebbers van interieurdesign onze onderscheidende productcollecties kunnen zien en voelen. Het is onze taak natuurlijk om blijvend te vernieuwen. Men moet zich bij ons ook over de werkomgeving van morgen kunnen laten inspireren”.
De showroom bestaat uit twee aaneengeschakelde bedrijfsunits die onderdeel uitmaken van Stock Amsterdam: een kwalitatief zeer hoogwaardig en industrieel vormgegeven gebouw op een uitstekend bereikbare locatie op bedrijventerrein “Verrijn Stuart” in Diemen, direct onder de rook van Amsterdam. De vier founders van het concept zijn Remco Beekers van Charles & More, Guido Kroos van Milani Ruimte Inrichters, Pim Bakker van Fourmost Agency en Rogier Roquas van BOND Interior.
“We hebben samen ook een hoop lol. Humor vind ik sowieso een belangrijke uitlaatklep. Met oud collega’s (waarvan de interviewer er een is) kan ik nog heerlijk hilarische situaties naar boven halen van onze eerste baas of van specifieke situaties die we meemaakten op beurzen en in fabrieken. Hilarisch en vaak nog steeds huilen van het lachen”.
Kun je wat meer vertellen over de collecties die Milani Nu vertegenwoordigt?
“Zeker. Onze collecties zijn goed inzetbaar als voordeliger alternatief voor de wat grotere merken. We noemen dat affordable design. Onder andere onze merken Milani, Kastel, Livoni en Diemme bieden kwalitatief hoogwaardige projectoplossingen voor een aanvaardbaar budget. De service van onze leveranciers staat ook hoog aangeschreven en daarom werken we al zo lang met hen. Het zijn niet alleen de producten maar zeker ook de mensen erachter die voor ons van belang zijn. Het is en blijft een people-business”. Een helder verhaal. “Ter aanvulling op wat ik net zei”, vervolgt Guido, “Wij zijn een cyclische branche en dus afhankelijk van de markt – en economische situaties om ons heen. Daar reageren klanten direct op. In dat geval is affordable design altijd een blijvertje”.
De ambities voor Milani Ruimte Inrichters liggen op het vlak horizontale groei. “Meer vierkante meters brengt ons niets meer. Een uitgebalanceerd portfolio wel. Tegemoetkomen aan de klant van morgen. Dat en samenwerken in de branche, daar zit de groei”.
Voordat we afscheid nemen memoreert Guido nog even aan de documentaire “The Santana Journey” die hij de dag ervoor heeft gezien. “Ik was al fan van Santana en heb de band inmiddels vele malen zien optreden in steeds weer wisselende samenstellingen. In The Journey wordt de levensloop van de meestergitarist op een diepgaande en emotionele wijze uiteengezet. Ik ben zeer onder de indruk van de inspirerende wijze waarop die man in het leven staat en was af en toe tot tranen geroerd. Heerlijk!”.
Het ligt dus voor de hand dat we niet meer hoeven vast te stellen wie Guido graag nog eens zou willen ontmoeten. Wie weet gaat dat nog eens lukken.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.